Lider du af søvnproblemer? Så skal du afprøve Baldrian!

Te

Søvn er en hovedsagelig del af et menneskes liv. En velfungerende hverdag består af søvn, god ernæring og motion – og uden disse ting kan kroppen sige fra. For at være klar og frisk i hovedet hver dag, er det vigtigt at tage hensyn til kroppen og dens behov. Søvn betyder noget for dit humør, din energi og dit fokus. Uden søvn kan alle disse ting nedsættes gevaldigt. Derfor er det nødvendigt at tage søvnproblemer alvorligt og få gjort noget ved dem, så de ikke overtager hele ens liv som en mørk sky.

Hvad er Baldrian?

Baldrian er en høj plante, der bruges som naturmedicin mod søvnløshed. Planten vokser primært i Europa og Nordasien, og den har været anvendt i mere end tusind år. Effekten mod søvnløshed er blevet testet og dokumenteret af den moderne videnskab, hvilket har gjort den til et godt middel mod søvnproblemer.
Det er vidt forskellige, hvad forskellige mennesker foretrækker og kan lide at bruge mod søvnløshed. Der er flere forskellige muligheder i verdenen, der er værd at prøve og Baldrian er én af dem. Baldrian kan måske være din vej til et bedre liv med god søvn, hvis du giver naturmedicinen et forsøg.
Baldrian kan både fås som medicin i flydende form som te og det kan fås som tabletter. Man kan derfor selv vælge, hvilken måde man vil indtage medicinen på. Nogle mener, at der er forskel på dråber og tabletter og virkningen deraf – i forhold til at den flydende form virker hurtigere, mens andre mener at tabletformen virker hurtigere. Der er to muligheder og valget er dit.

Hvad kan man ellers gøre mod problemer med søvn?

Der findes et hav af råd til, hvordan man kan sove bedre om natten. Først og fremmest er det en god idé, at gøre ting der får en til at slappe af. Mange forskere peger på, at skærme i forhold til mobilen, tv’et og computeren er en dum idé inden seng og at man derfor skal slukke disse apparater.
Man skal i stede læse en bog, meditere eller lytte til musik. Det er en god idé at lave ting, som får ens krop til at komme ned i gear og som får ens hjerne til at slappe af. Bøger kan virke beroligende på hjernen fordi, at man selv skal læse ordene og koncentrere sig om at leve sig ind i en anden verden. Meditation er kendt for at være afslappende og musik kan også være beroligende.
Der findes en masse gode metoder, som man kan bruge for at mindske søvnproblemerne. Det er altid en god idé at sove med slukket lys, da mørket er mere afslappende. Derudover er det temperaturmæssigt bedre at sove køligt end varmt, hvilket har en effekt på kroppen, når den sover.
Afprøv en masse ting mod søvnløshed og find ud af, hvilke metoder der passer bedst ind i dit liv. Mennesker er forskellige og derfor er det vigtigt at lytte til din egen krop og hvad den har behov for.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *